2013. február 9., szombat

SAJTÓKÖZLEMÉNY


Olyan kérdések jöttek mostanában, hogy miért nem utaztunk, hova nem utaztunk, mi van most stb. Tehát, long story short:

7-én este utaztunk volna Hong Kongba, utána Zhuhai (Kína) ami konkrétan Makaó mellett van, akár át is lehet sétálni. Már hónapok óta erre az utazásra vártunk, mostanában főleg, mert Pekingben (amiről hamarosan lesz blogposzt képekkel) és Shanghaiban is marha hideg van az utóbbi pár napban. Példa: egy hete 18 fok és napsütés volt, tegnap pedig 1 fok és hóvihar, marhára örültünk neki.

Visszatérve a sztorihoz. Eredetileg este 9kor indult volna a gépünk a Pudong reptérről (figyelem, lényeges momentum!), de ezt törölték és az ügynökség küldött mailt Lilla anyukájának, hogy 18:10-es géppel megyünk. Örültünk, még jobb, hurrá! A repülőtérre kiérve derült ki, hogy elfelejtettek szólni az indulási hely változásáról, mivel a gépünk a Hongqiao reptérről indult volna. 16:30 környékén ez nem volt túl jó hír, tekintve, hogy a város túlfelén lévő reptérre már taxival sem értünk volna át.  Megpróbáltunk intézkedni, vagyis Lilla telefonált az ügynökségnek, hogy WTF, én pedig elvonultam egy 10 percre, mert rám jött egy kisebb rage, amitől a fejem is majd’ szétesett úgy fájt. Sajna az ügynökségnél egy igazi buta görög pics@ volt a kapcsolat, nem segített semmit, annyit mondott, hogy vissza tudja igényelni a jegy árának kb a felét, ha mailben visszaigazoljuk, hogy ezt szeretnénk. Nem igazoltuk vissza, mert közben a kínaiak próbáltak nekünk segíteni, két lehetőséget is ajánlottak: vagy átcseréljük a jegyet Hong Kong Airlines helyett az Eastern China 9 órás járatára, vagy a másnap reggeli első HK Airlines gépre kapunk jegyet DÍJMENTESEN. Itt jött a szerencsétlen ügynökség második nagy hibája: a visszaigazolásunk nélkül visszaigényelték a jegyárat, így a kínaiak már nem tudták cserélni a jegyünket. Lilla ezután is 3x beszélt a repjegyes céggel, mindig más vette fel és mindig azt ígérték, hogy visszahívnak, viszont ez nem történt meg egyszer sem, nekünk kellett kb 1 csilliárd forintért folyton hívogatni őket. Nem jutottunk semmire, szóval olyan este fél 9 körül hazajöttünk. A kínaiak ajánlgatták, hogy vegyünk új repjegyet, de hát kinek van arra pénze…

Kielemezve a helyzetet arra jutottam, hogy a dupla hiba miatt 80% annak a szemét cégnek a hibája, 10-10% pedig Lilla és anyukája, valamint közöttem oszlik meg. Mi azt rontottuk el, hogy a mailben – bár nem volt odaírva a reptér neve, 2 homályos sorban reptér kód volt – nem vették észre Lilláék, hogy valami kis dolog nem stimmel, az én hibám pedig az volt, hogy nem ellenőriztem le személyesen, minden oké-e. Nem lehet és nem is kell az ilyenre számítani, de szolgáljon ez tanulságul mindenkinek. Egyrészt: nem feltétlen érdemes ilyen közvetítő cégeknél venni repjegyet egy kis megtakarításért, másrészt: ha bármi változás van a menetrendben, akkor a legrosszabbat kell feltételezni és ezerszer ellenőrizni mindent.

U.i.: P. Zoltán, remélem így már nyugodtan tudsz aludni! :D

1 megjegyzés:

  1. Köszönöm, nagyon jól aludtam. :D
    Elég durván 10 szék között a padlóra estetek, de nem mehet minden tökéletesen.

    VálaszTörlés