2013. június 30., vasárnap

Elveszett iPhone, hosszú éjszaka

Nem kell parázni, nem az enyém veszett el...

Szóval, tegnap délután kicsit gatyába ráztam a német barátaink rendszerét, iPhone-iPad-Mac témákat összehangoltam nekik amennyire lehetett, iCloud fiókokat variáltam meg ilyenek. Mutattam nekik milyen jó ez az iPhone keresése funkció, lehet látni térképen real time-ban, hogy hol vannak a készülékek, lehet rajtuk lost mode-ot aktiválni meg minden. Franc gondolta volna, hogy pár óra múlva már szükség is lesz ezekre a funkciókra.

Este elmentünk Lilla osztálytársaival kajálni, beküldtünk kilencen 4 pekingi kacsát meg az összes ehhez tartozó dolgot, király volt. A többiek továbbmentek prattyba, én viszont le voltam már fáradva mert előtte órákig járkáltunk a városban fel-alá szóval hazajöttem a két frissen vásárolt embertelen nagy méretű bőröndünkkel (ja igen, ha már pofátlanul drága volt a repjegy, akkor legalább 2x23 kilós csomagot tolhatunk a repcsi rakterébe szóval vettünk plusz bőröndöket a West Nanjing Lu fake market-on).

Na, lényeg, hogy én elvoltam itthon, Lilláék pedig ilyen 3 körül értek haza és kiderült, hogy Lars egy kicsit pityókásan kiejtette a zsebéből az iPhone-ját a taxiban. Kitántorogtam a szobánkból, mondtam neki, hogy izzítsa be az iCloud-ot, de már épp magától is csinálta. Utána visszafeküdtem, de nemsoká kopogott Sozan, hogy tudok-e segíteni egy kicsit, mert beszélni kellene a taxitársasággal meg a rendőrséggel, szóval beszéltem mindenkivel.

Tudni kell, hogy itt Kínában a taxiban vagy bárhol elhagyott dolgok sokkal nagyobb eséllyel lesznek meg, mint otthon, itt ami leesik, az legtöbbször koppan is... Egyrészt becsületesebbek az emberek, másrészt mindenkinek van iPhone-ja, harmadrészt itt komolyabb büntetések vannak ha elcsórsz egyet és elkapnak. Most viszont nem voltunk túl szerencsések, láttuk a gépen, hogy folyton mozog a device, de a taxitársaság nem igazán akart segíteni. Megvolt a számla, még azt is felajánlottam, hogy jöjjön ide a taxis és kifizetjük neki az utat duplán, csak hozza vissza a telefont. Erre sem hajlottak, azt mondták, hogy a taxist felhívták és szerinte nincs semmiféle ottmaradt iPhone a kocsijában. Közben megjött a lakópark egyik biztiőre, hogy ideértek a rendőrök, mi hívtuk-e őket, beengedje-e őket stb. Jött a két rendőr, hát mit mondjak, így hajnali 5-kor teljesen bemattulva jó kis agytorna volt kínaiul kommunikálni velük, de minden ment, megértettük egymást, felvették a jegyzőkönyvet, ők is telefonáltak egykettőt, aztán viszont sajna nem jutottunk sokra. Persze azt nem vártam, hogy egy SWAT csapatot küldjenek a mozgásban lévő taxira azért, mert egy ittas külföldi elhagyta a telefonját, de szerintem jobban utána lehetett volna nézni az egésznek. Megígérték, hogy még nem adják fel, beszélnek a taxissal de ha nem akarja a megtaláló visszajuttatni a készüléket akkor ne fűzzünk nagy reményeket ahhoz, hogy egy 23 milliós városban előkerül. Mikor ők elmentek, akkor már majdnem lemerült a telefon, szóval inkább letöröltünk róla minden adatot távolról aztán ennyi... Nagy megrázkódtatást nem jelentett az elvesztés a srácoknak, az adatok frissen el voltak mentve és ma vesznek egy új iPhone-t, de azért poén lett volna ha előkerül...

Tanulság: kössétek a nyakatokba a telefont ha inni mentek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése